למביאסי לט"ו בשבט • עוף ממולא בקוסקוס ומשמשים יבשים

יוחנן למביאסי No Comments on למביאסי לט"ו בשבט • עוף ממולא בקוסקוס ומשמשים יבשים
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ט"ו בשבט הוא זמן המציף לכולנו עולם שלם של ריחות, טעמים וצבעים סביב פירות שנשתבחה בהם ארץ ישראל. לקראת ט"ו בשבט אני שמח להגיש לכם מתכון שאהוב עלי במיוחד, ומתאים לט"ו בשבט, המשלב מינים רבים מפירות שנשתבחה בהם ארץ ישראל ויוצר מראה קסום במיוחד על השולחן, וכמובן גם לאחר מכן…

קוסקוס בהשראה מרוקאית עשיר במשמשים ושקדים, מתובלים בקינמון ודבש, יוצרים מילוי מהיר ובלתי צפוי לעוף בתנור. הדבש שנטפטף על העוף בעשר הדקות האחרונות של האפייה יעניקו לו גימור בוהק ופריך וחגיגה לעיניים. אז בואו נצא לדרך. המתכון מוגש בשיתוף עוף אנ"ש.

זמן הכנה: 10 דקות
זמן כולל: 40 דקות
מנות: 8-10 מנות
רמת קושי: קלה

מצרכים:

1 עוף שלם, מספר 2
50 גרם שקדים פרוסים
100 גרם או כוס משמשים מיובשים, קצוצים
100 מ"ל מים
מלח
400 גרם קוסקוס (מבושל על פי ההוראות שעל האריזה)
1.5 כפות מרגרינה (לא חובה)
2.5 כפות דבש
1/4 כף קינמון טחון
פלפל שחור גרוס טרי
1 כף שמן
3 כפות מים

אופן ההכנה:

לחמם תנור ל-°200 ולקלות את השקדים עד להזהבה. להוציא את השקדים ולהוריד את חום התנור ל-180.

לשים במחבת קטנה את המים, המשמשים ורבע כף מלח, ולהביא לרתיחה על אש בינונית. להסיר את המחבת מהאש ולערבב את התערובת מהמחבת עם הקוסקוס. לכסות ולחכות 5 דקות. לפורר את הקוסקוס בעזרת מזלג, להוסיף את השקדים, חצי כף מרגרינה, 1.5 כפות מהדבש, הקינמון, 1/8 כף מלח ו-1/8 כף פלפל.

למלא את הקוסקוס בחלק של העליון של העוף, בין העור והחזה (ניתן לקשור את רגלי העוף). להניח את העוף עם החזה כלפי מעלה בתבנית קטנה. לצפות את העוף בשמן; לבזוק עליו 1/8 כף מלח ו-1/8 כף פלפל. למרוח את העוף בכף המרגרינה שנשארה.

לצלות את העוף כ- 25 דקות. למזוג עליו את הנוזלים מהתבנית ולטפטף עליו את כף הדבש שנשארה. להמשיך בצלייה עד שהעוף מוכן כמעט לגמרי, בין 10 ל-15 דקות.

כשהעוף מוכן, להעביר אותו לצלחת ולהשאירו במקום חמים ל-5 דקות נוספות מחוץ לתנור.

לשפוך את הנוזלים מהתבנית לסיר ולהוסיף כוס מים . על אש בינונית, יש לאדות את הרוטב ל-1/4 כוס, כ-3 דקות. להוסיף קורט מלח ופלפל. לחתוך את העוף לשניים והגישו עם המילוי והרוטב.

בתאבון!!

 



0 תגובות